Per 1 januari 2017 is er een nieuwe klachtenregeling in werking getreden.
Heeft u een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts. Wij stellen het op prijs, wanneer u ontevreden bent, dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen dit voor u op te lossen.
U kunt uw klacht ook schriftelijk bij ons indienen door het “klachtenformulier Huisartsengroep de Poort” in te vullen. Dit formulier kunt u opvragen bij de balie of hier downloaden. Na invulling kunt u het ook weer bij de balie afgeven. Ook kunt u het onderstaande online klachtenformulier invullen. Een interne klachtencommissie neemt vervolgens uw klacht in behandeling en probeert deze binnen een maand af te handelen.
Indien u niet tevreden bent met onze afhandeling kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt informatie over hoe u een klacht indient bij de klachtenfunctionaris vinden op www.skge.nl. U dient de daar genoemde procedure te volgen. Eventueel kunt u telefonisch informatie inwinnen via telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de interne klachtencommissie en externe klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl en in de folder, welke overigens ook bij ons in de wachtkamer ligt.